Donderdag 9 mei: het begin van de terugreis

Donderdagochtend stonden we met zijn allen vroeg op om de zonsopgang aan Lake Malawi te bekijken. We zaten rond kwart over 5 al op het strand. Het was erg indrukwekkend om te zien en heerlijk om zo wakker te worden.

Nadat iedereen zich weer een beetje had opgemaakt hadden we een heerlijk ontbijt aan Lake Malawi. We hadden zo een rustige ochtend en hebben na het ontbijt langzaamaan onze koffers naar de bus gebracht. Daar namen we afscheid van Hans en Gerrie, wat we toch allemaal wel jammer vonden. We reden ongeveer om half 11 weg bij Nkhotakota Pottery Lodge, richting het vliegveld!

Tijdens de busreis werd ikzelf nog geraakt door de prachtige natuur van Malawi. Ik keek naar buiten en het drong tot me door dat het eigenlijk echt voorbij was. Ik genoot in de bus van de laatste uren in Malawi, maar ook van het team.

We dachten dat we ruim op tijd waren, maar de busreis was iets langer dan gepland. We kwamen dus redelijk laat aan op het vliegveld in Lilongwe, waar we best wel moesten haasten. Hierdoor konden we ook maar kort afscheid nemen van John, onze geweldige buschauffeur. Nadat we onze koffers afgeleverd hadden, duurde het niet lang meer totdat we in het vliegtuig zaten. Onderweg naar Ethiopie heb ik nog heerlijk nagenoten van de reis en wat geschreven over onze ervaringen.

’s Avonds laat moesten we op Addis Abeba nog overstappen om naar Nederland terug te vliegen. Daar moesten we nog wel een poosje wachten totdat we door konden, maar het ging allemaal vrij soepel. In het vliegtuig heb ik mijn dag afgesloten met nog wat schrijven over deze geweldige ervaring. Wat heb ik genoten van deze reis!

Corieke

Deze post heeft een reactie

1. Ook wij vonden het jammer deze mooie groep weer moesten laten gaan.
    Maar wat hebben we genoten van jullie, wat een spontane vrienden en vriendinnen hebben we mogen ontmoeten.